موارد استفاده از صدف معدنی در صنایع شیمیایی و ساختمانی و صنعت کاشی و سرامیک
موارد استفاده از صدف معدنی در صنایع شیمیایی و ساختمانی و صنعت کاشی و سرامیک

صدف معدنی
صدف معدنی یا CaCo3 یک ماده معدنی استثنایی است که بیش از 4 % از پوسته ی زمین را شامل و در سرتاسر دنیا پیدا میشود و یکی از پرکاربردترین مواد شناخته شده برای بشر است. صدف معدنی ماده شیمایی با فرمول CaCO3 است و برای استفاده در صنعت، از معدن استخراج می شود. کربنات کلسیم خالص می تواند از سنگ مرمر تولید شود .این ماده رایج در سنگ ها در تمام نقاط جهان یافت می شود.
پودر صدف معدنی با فرمول CaCO3 یکی از پر مصرف ترین پودرهای معدنی در صنعت میباشد به عبارتی دیگر کمتر صنعتی را میتوان یافت که در آن از پودر کربنات کلسیم استفاده نشود.
صدف معدنی  به عنوان پرکننده ( فیلر) در صنایع مورد اسفاده قرار دارد. پرکننده ها به موادی گفته می شود که به مایعات و جامدات اضافه می شوند تا یک یا چند تغییر بصورت افزایش مقاومت مکانیکی و خاصیت شکل پذریری ، کاهش و یا افزایش وزن مخصوص ، افزایش مقاومت حرارتی ، تغییر در غلظت و کاهش قیمت تمام شده می گردد .

کاربرد صدف معدنی در صنایع مختلف عبارتند از :
صنعت رنگ ،
صنعت عایق ،
صنعت گرانول ،
صنعت بلور و شیشه ،
صنایع سیم و کابل و الکترود ،
صنایع شیمیایی و ساختمانی ،
صنعت کاشی و سرامیک و لعاب و …
کاربرد صدف معدنی  در صنایع مختلف به خلوص صدف معدنی و اندازه ذرات آن، بستگی دارد ، این محصول دارای رنگ شیری روشن بوده و از نظراملاح آلی بسیار غنی می باشد و به همین جهت اولین گزینه برای محصولات خوراکی حیوانی نیز مورد استفاده می باشد.
به طور کلی در هر صنعتی که با ذوب فلز، کاغذ ، لاستیک و پلاستیک، فایبرگلاس، پلیمر، پتروشیمی، شیشه و .. سرو کار دارد از این ماده استفاده می شود.
کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، هند، کره جنوبی، تایوان، مالزی و حتی اروپا از مصرف کنندگان اصلی این ماده می باشند.
به طور خلاصه با توجه به کاربرهای این ماده در انواع صنایع یکی از مهمترین شاخص ها برای سنجش توسعه صنعتی هر کشور، مقدار مصرف این ماده در آن کشور می باشد.
کلوخه معدنی صدف از یکی از بهترین معادن کربنات کلسیم کریستال تهیه میگردد.صدف معدنی را در سایزهای 100، 200، 400 ، 800 ، 1500، 2500 مش تولید و ارائه مینماید.
 
    (واحد تحقیق و توسعه صدف معدنی جوادی)
           sadefejavadi@

6 خرداد 1396

گروه تولیدی صدف معدنی جوادی